Garantiordning

  forside

  arbejdsgang

  garantiordning


Garanti/service

Ifølge Byggeriets Ankenævn er uklar kommunikation mellem bygherre og håndværker den hyppigste årsag til, at byggeprojekter går i hårdknude og ender som kedelige klagesager. Og for hver byggesag, der ender i medierne som historier om byggesjusk og bondefangeri, går der skår af håndværksfagets image.

”Udfordringen for de fleste håndværkere, der bliver selvstændige, er, at de tror, de kan det hele. Fagmæssigt går der nogle år, inden man er sikker i alle faglige discipliner. Men til de administrative discipliner som salg, tilbudsgivning og kontraktudarbejdelse har de fleste brug for ekstern hjælp.” Ordene kommer fra håndværksmester David Haakonsen fra Vallensbæk Strand. Han har et malerfirma sammen med sin kone og har været medlem af Sikker i byggeriet i to år.

Murer Martin Zaren Jacobsen fra Tappernøje er enig. Han mener, at kommunikationsudfordringer som regel er årsag til, at opgaver ender som klagesager. ”Branchen har brug for hjælp til at blive mere professionel i dialogen med kunderne. For kunderne er kræsne, de vil have høj kvalitet i det udførte arbejde, og de vil kun samarbejde med håndværkere, de finder troværdige. Og hvis vi ikke kan finde ud af at kommunikere klart og vise, at vi forstår værdien af ordentligt formulerede tilbud og kontrakter, så er der stor risiko for, at man bliver sorteret fra,” fortæller Martin Zaren Jacobsen, der har været medlem af Sikker i byggeriet i et år.

Der er mange formidlingsvirksomheder på markedet, som på den ene side sikrer bygherrer hurtig respons fra forskellige håndværkere i området, og på den anden side hjælper håndværkerne med at skaffe jobs. Men konkrete kurser i kommunikation, salg og markedsføring og hjælp til al administration, såsom tilbudsgivning, kontraktudarbejdelse, faktura og forsikring, er generelt en mangelvare, mener de to håndværksmestre.


Som kunde hos AK Tagrens & Maling, vil De automatisk være med i vores serviceordning, og de vil efter ca. 3 år blive kontaktet for en evt. algebehanling, der sikrer at Deres tag også fremover står flot, så deres investering bibeholdes. Der er også mulighed for overflade behandling af deres gamle eller nye skorsten. Mange ved ikke dette, men mursten brugt til stærke skorstene kan være især modtagelige over for alger, så dette skal medregnes.

Som medlem i Sikker i byggeriet tilbydes man konkret hjælp til at vinde kunden. En uddannet coach træner medlemmerne og hjælper dem til at forstå og anvende forskellige salgsværktøjer. ”Det er ikke anderledes, end hvis man er møbelsælger eller tøjsælger. Man skal lære at afkode kunden, finde ud af hvad kunden har behov for og finde ud af, hvordan man kan overraske positivt, så kunden kommer tilbage. Det er jo ikke givet, at man har de kompetencer, blot fordi man er selvstændig,” siger Jan Landbo Mejlkjær.

Netop fordi Sikker i byggeriet er meget mere end traditionel formidling mellem bygherrer og håndværkere, stiller virksomheden høje kvalitetskrav til sine medlemmer. ”Feedbacken fra vores medlemmer er meget positiv, så der er et reelt behov for at hjælpe håndværkerne med at blive mere forretningsorienterede. Mange føler, at medlemskabet blåstempler dem i forhold til kunderne og skaber et godt sammenhold medlemmerne imellem. Over halvdelen af vores medlemsskare har oplevet en fordobling af deres omsætning, efter de er blevet medlem, og flere og flere vælger tilmed at køre alle deres kunder igennem Sikker i byggeriet. Slet og ret for at sikre den høje kvalitet hele vejen rundt og slippe for administration,” siger Jan Landbo Mejlkjær.

 

 

 NYBORGVEJ 5  -  5750 RINGE  -  TLF. 45 78 69 52  -  MOBIL 20 48 57 47

© Copyright 2016. All rights reserved. Contact: Callnet